Rozdział 4
Pierwsza Przyczyna
Boga można nazwać Pierwszą Przyczyną.
Jednak czy Pierwsza Przyczyna ma jeszcze „Swoją własną” przyczynę?
Stawiam takie logiczne pytanie, gdyż wszystko, nawet wszechświat, powinno mieć swoją przyczynę.
Naukowo wszechświat opisywany jest jako czasoprzestrzeń, gdzie wszystko jest ze sobą powiązane, tworząc łańcuch przyczynowości.
Jednakże w stanie poza czasem i przestrzenią, w którym nie upływa czas i nie ma punktów zaczepienia, taki łańcuch przyczynowości nie działa.
Ponieważ Bóg istnieje poza czasem i przestrzenią, to nie podlega zasadzie przyczynowości funkcjonującej tylko w czasoprzestrzeni. Nie ma zatem „Swojej własnej” przyczyny. Reasumując, Bóg jest Bogiem doskonałym, absolutnym i niemającym ani początku ani końca, a zatem nie może mieć żadnej „Swojej” przyczyny.
Sam jest absolutną Pierwszą Przyczyną.
Dla uzupełnienia tych stwierdzeń odsyłam do poniższych rozdziałów:
Rozdział 5: Stwórca – Byt Pierwoistny
Rozdział 6: Wszechmoc - Energia Pierwszej Przyczyny
Rozdział 7: Wszechświat tkwi w Bycie Pierwoistnym
Rozdział 8: Doskonałość Boga
Rozdział 9: Bóg - Absolutne Dobro
Analityczny system dla zrozumienia istnienia Boga, świata duchowego i wieczności człowieka
Treść tej strony internetowej to książki o systemie analitycznym essenceizm oraz:
1. Essenceizm 1 - “Bóg nie jest z tego świata”- zrozumienie Boga
2. Essenceizm 2 - “My jesteśmy z tego świata” - zrozumienie człowieka
3. Essenceizm 3 - “Zło jest z tego świata” - zrozumienie zła
4. Essenceizm 4 - “Wizja nie z tego świata” - zrozumienie świata
5. Essenceizm 5 - “Wieczność nie jest z tego świata” - zrozumienie wieczności
6. Essenceizm 6 - “Nieprawdziwi bogowie z tego świata” - zrozumienie roli religii
7. Essenceizm 7 - “Miłość z tego i nie z tego świata” - zrozumienie siły miłości
7. Essenceizm 8 - “Rzeczywistość z tego i nie z tego świata” - zrozumienie rzeczywistości
Wprowadzenie: Zarys Teorii Wiecznego istnienia - broszura informująca o tej teorii